ВУЧЭБНА-МЕТАДЫЧНАЯ КАРТА ДЫСЦЫПЛІНЫ

Нумар тэмы

Назва раздзела, тэмы, занятку; пералік вывучаемых пытанняў

Колькасць аўдыторных гадзін

Літаратура

лекцыі

практычныя (семінарскія) заняткі

1

Тэма 1. Гісторыя першабытнага грамадства як раздзел гістарычнай навукі.
Мэты, задачы, аб’ект і прадмет вывучэння. Роля і значэнне вывучэння гісторыі першабытнага грамадства. Перыядызацыя і храналогія першабытнай гісторыі. Агульная характарыстыка этапаў першабытнасці.Сучасны стан і перспектывы гісторыі першабытнага грамадства ў свеце.

4

2

[2], [6-8], [12], [17-19], [35-38], [44], [47-49].

2

Тэма 2. Крыніцы і гісторыя станаўлення і развіцця гісторыі першабытнага грамадства.
Крыніцы і сувязь з гістарычнымі і прыродазнаўчымі навукамі. Вывучэнне гісторыі першабытнага грамадства ў эпохі антычнасці, сярэднявечча, адраджэння, асветніцтва. Школы і накірункі ў гісторыі першабытнага грамадства з сяр. ХІХ ст.

4

2

[2], [6-8], [12], [17-19], [35-38], [44], [47-49].

3

Тэма 3. Асновы антрапагенезу.
Развіццё палеантрапалогіі. Месца чалавека ў жывёльным свеце. Тэорыі антрапагенезу. Аўстралапітэкі і чалавек умелы. Архантрапы. Палеантрапы. Неантрапы. Фактары прамахаджэння. Марфалагічныя адрозненні. Тэорыі фармавання “чалавека разумнага”. Расавыя адрозненні. Распаўсюджванне чалавека па кантынентах.

6

4

[2], [12-15], [17-19], [30], [35, 36], [43], [47, 48].

4

Тэма 4. Эпоха праабшчыны.
Асновы ранняга калектывізму. Гаспадарчая дзейнасць. Калектыўная здабыча харчавання. Каменная індустрыя. Спецыфіка сацыяльных кантактаў. Пераход да абшчынна-радавога ладу. Духоўная і матэрыяльная культура. Развіццё мыслення і вытокі старажытных вераванняў.

4

2

[1-5], [7-9], [11], [16-24], [27-31], [34], [41-43].

5

Тэма 5. Эпоха раннепершабытнай абшчыны.
Агульная характарыстыка эпохі. Сацыяльна-эканамічныя адносіны эпохі.  Полаўзроставая арганізацыя абшчыны. Абшчынна-родавая арганізацыя. Дэмаграфічная, моўная і этнічная сітуацыя эпохі.

4

2

[1-5], [7-9], [11], [16-24], [27-31], [34], [41-43].

6

Тэма 6. Эпоха познепершабытнай абшчыны.
Агульная характарыстыка эпохі. Сацыяльна-эканамічныя адносіны эпохі. Полаўзроставая арганізацыя абшчыны. Абшчынна-радавая арганiзацыя. Дэмаграфічная, моўная і этнічная сітуацыя эпохі.

4

2

[1-5], [7-9], [11], [16-24], [27-31], [34], [41-43].

7

Тэма 7. Заканчэнне эпохі першабытнасці і пераход да цывілізацыі
Сацыяльна-эканамічныя адносіны ў перыяд разлажэння першабытнага грамадства. Узнікненне класавага грамадства, нараджэнне дзяржавы i права. Становiшча полаў у эпоху класаўтварэння. Этнiчны стан эпохі класаўтварэння.

4

4

[1-5], [7-11], [16-24], [27-31], [34], [41-43].

8

Тэма 8. Эвалюцыя сямейна-шлюбных адносінаў.
Праміскуітэт і палавыя табу. Шлюб i сям’я ў эпоху раннепершабытнай абшчыны. Шлюб i сям’я ў эпоху познепершабытнай абшчыны. Шлюб i сям’я ў эпоху класаўтварэння.

2

2

[1-5], [7-11], [16-24], [27-31], [34], [41-43], [47], [49].

9

Тэма 9. Духоўная культура першабытнасці
Асаблівасці мыслення ў першабытнага чалавека. Духоўная культура ў эпоху раннепершабытнай абшчыны. Духоўная культура ў эпоху познепершабытнай абшчыны. Духоўная культура ў эпоху класаўтварэння.

4

4

[1-5], [9-11], [16-29], [32-34], [39-46], [49].

 

 

Усяго

36

24